perjantai 20. heinäkuuta 2012

ByeBye Mr.Texas

  Viimeisimmän kirjeen perusteella ja tyypin "outouden" takia olen päättänyt lopettaa herralle kirjoittamisen kokonaan. En etsi minkäänlaista romanssia, vaan ystävyyttä ja niitänäitä jutteluita, joten tyypin älytön rakkaudentunnustus -vimma yms sai tämän leidin karvat pystyyn! Näin siis sanomme heipat Herra Teksasille ja jatkan vain Coloradon kanssa jutustelua, ehkä etsin toisenkin kaverin, ehkä en. Sen näkee myöhemmin!

Suur kiitokset Anetelle ja Marialle älyttömän hyvistä neuvoista, olette ihania! Kiitän! :)

Rousi

keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

July8, 12

    Kirje Texasilta vastaanotettu. Pakko myöntää, että nyt on hyyyyvin hämmentynyt olo. Tyypin kirje sai kylmiä väreitä aikaiseksi ja nyt jo mietin, että mitä hemmettiä tässä tehtäisiin. Tyyppi jopa kertoo, että haluaisi olla kanssani. Are you serious?! Kirje on kaikin puoli sekava, siis hitto, suurin osa jutuista menee ihan ohi ja tuntuu, että tyypillä on vähän väliä ajatus katkennut.
Tyyppi kyselee jälleen paljon, kuten kuinka monelle kirjoitan ja olisinko valmis muuttamaan amerikkaan ollakseni jonkun kanssa. Onko minulla perhettä/ystäviä, mitä teen? Kuitenkin oudoin kysymys on, että onko minulla puhelinta. Mitähän tämä tarkoittaa? Hyrr.
Niinkuin voi huomata, en osaa juuri mitään kirjeestä sanoa kuin että hyi, hyi ja vielä kerran hyi. Creepy! Koska ulosanti on tänään huono, laitan muutamia pätkiä tästä hyvinkin hämmentävästä kirjeestä..

'I hope this letter finds your precious hands and brings a warm feel to them. I hope my letter brings a warm feeling to your heart and a bright beautiful smile to your pretty face. My father tought me that women are the most important thing to us. I highly respect you as a female and will cherish you as the queen you are!'

'I would love to be with you, but it would take a lot to go trough. I can tell you how you need to be treated and wait until you can find that guy if he cant treat you like a Queen.' //Miksi tämä meni multa hieman ohi?! Onko mun engalnti tosiaan näin huono?!

'Would you move to america to be with someone?'


'I enjoy writing you, you are a very special person!'

'Ps. Keep your eyes open and dont settle for anything. I hope you really hear me. Do you have phone?'

Kirje on alusta loppuun outo. Ensin hän kirjoittaa kovin tyylillään, hyvällä käsialalla ja selkeästi. Noin puolessa välissä tekstiä käsiala muuttui täysin ja teksti menee sekavaksi. Loppuun hän ei laita nimeään, kuten normaalisti. Tuliko tyypille vain yksinkertaisesti kiire vai mitä tässä tapahtuu?

Tämä sekava testi saa nyt päättyä tähän.. Hartaasti pyydän neuvoja kokeneemmilta, what should I do?

torstai 12. heinäkuuta 2012

"Mr. Badass"

        Ihmettelen. Miten on mahdollista, että voin hetkittäin unohtaa kirjoittavani ja saavani kirjeitä vangilta? Siis unohdan sen tosiasian, että tyyppihän on vankilassa. Mr. Coloradon kanssa käy monen monta kertaa niin.
Juttelemme niitä näitä. Jokainen kirje on kuin jatkoa viime kertaisesta, kuin keskustelu ei saisi reippaan viikon taukoa. Tyypin kirjeistä huomaa hänen puhuvan suoraan minulle. Moni ymmärtää ehkä mitä tarkoitan. Ensimmäisten kirjeiden jälkeen emme ole tarvinneet edes montaa kysymystä keskustelun aikaansaamiseksi,  juttua vain riittää. Puolin ja toisin. Jotenkin ollaan vain saman henkisiä. Kuten jo aikaisemmin sanoin, keskustelu hänen kanssaan on helppoa. Ei siis tarvitse keksiä tikusta asiaa.
Viimeisimmän kirjeen perusteella herra sai uuden lempinimen, tai kaksi. Mr. Badass ja Mr. Confident.  (Herra Confident sai siis alkunsa tästä ; 'I took some pics sunday, I'll send you a few when I get them.. I took 2 poses, one smiling and one serious.. You'll like them both.. HAHA..') Pientä vitsailua, ihan vain meidän kesken. Kirjeistä on tullut huomattavasti persoonallisempia, turha 'kohteliaisuus' on jätetty pois. Tyyppi puhuu minulle kuin kenelle tahansa kaverille ja pidän siitä. Hitto vie, meistähän on tulossa kovaa vauhtia hyvät ystävät!
Meillä on paljonkin yhteistä, mutta nämä yhdistävät tekijät ovat molemmille henkilökohtaisia asioita ja niistä en tänne halua tarkemmin kertoa. Jotain sellaista, mitä hän on tehnyt ja mitä minä olen kokenut elämäni aikana tapahtuneen. Koska molemmat olemme nähneet elämämme aikana paljon hyvää ja rutosti sitä huonoa, voimme tukeutua jollain tapaa toisiimme. Uskokaa vain, mutta teemme niin 'sanomatta sitä ääneen'..
Colorado on hauska tyyppi, joka pitää muiden ihmisten hauskuuttamisesta ja niinkuin olen sanonut, hänelle paras lahja on muiden hymy kasvoilla. Joten niinpä hän jokaiseen kirjeeseen laittaa jotain, millä varmasti saa leidi suomen nauruhermon repeämään. Viime kirjeessä hän kertoi joutuneensa hieman vaikeuksiin ulkona ollessaan, 'We were outside and me and my homies were all grouped up and the guards came up to us and asked our names.. Well the guard had already pissed me off so he asked my name and I told him "Joe Kickass". He got mad and cuffed me and took me to the commanders office, I was sent back to my cell and told not to do it again.. It was funny, I had everyone laughing..' (Tästä siis yllä mainitsemani lempinimi 'Badass'.) Kyllähän tuo hieman nauratti, mutta tässä kirjeessä olikin monta hymyilemisen aihetta!
Päätin myös, että herra on ansainnut kotiosoitteeni ja niinpä hän saa sen! No more Poste Restante! Ja jos joku vetää tässä vaiheessa henkeä *huuui*, no hätä, herra ei ole liikkumassa mihinkään seuraavaan n. 13 vuoteen.

Nyt kohti postia ja tyypin kirje matkaan! Jospa ihan kävisi kysymässä muitakin kirjeitä! Bye bye,
Rousi

keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

You make me smile, you make me pissed, you make me smile.

       Molempien herrojen kirjeet tavoittivat mut vihdoin. Tätä olikin jo odotettu! Herra Texas pisti heti kättelyssä pitkän kirjeen, jossa kehui niin ulkonäköäni kuin kypsää ajatteluani.


'I hope you are doing good. It would not be right as beautiful as you are, to not be good.' 

'You are beautiful and true beauty should be honord in a respectful manner.'

     Herra on jollain hassulla tapaa sekaisin. Hellä, huomaavainen ja hitusen sekava. Välillä hieman jopa lipevä. Puolet kirjeestä oli läpätystä siitä kuinka hurjan kaunis olen ja kuinka minua tulisi kohdella. Tyypillä on kyllä jännä käsitys kaikesta, niin erilaista. Mutta sehän oli tiedossa! Hän kyselee kysymyksiä, kuten ymmärränkö roolini naisena. Outoa, mutta jo vain. Sitten hän kertoo pitkin lausein kuinka minua tulisi kohdella ja mitä ansaitsen.

'Your role as a female is to be cherished and loved.'

'You are the queen of civilization, without woman life could not be.'

Hämmennyin moneen kertaan kirjettä lukiessani. Tyyppihän oikeesti ajattelee kaiken maaaailman syvällisiä, ihan sinne oudon rajamaille asti.. Hän kertoo, kuinka minua pitäisi kohdella kuin kuninkaallista... Voi naiset! Mistäs tämmösiä löytää! Haha!

Hän pitää 'puheen' kehuen itseään ja kypsyyttään, mutta samassa asiassa kertoen olleensa joskus lapsellinen ja typerä. Ihailen hänen tapaansa käsitellä asioita ja sitä, että on oivaltanut monen monta tärkeää asiaa. Hän kertoo, ettei kadu typeriä tekojaan ja syytä miksi joutui vankilaan. Tähänkin on viisas ja järkevä selitys.

'Do I regret my past?  No, it made me who I am and that's a man.'

Välillä hän tuntuu ylimieliseltä ja hetken jopa ajattelin, että hän ei kadu tekojaan vaan on ylpeä niistä. Herra saakin monen monta sekavaa ajatusta leidi suomen päähän. Huhhuh. Hän puhuu viisaasti ja koettaa rohkaista mua elämään elämääni. Miten tämä kirje voikaan saada mut ärsyyntymään ja pitämään tyypistä yhtä aikaa? Hullua!

En ole aikaisemmin ukkojen yhtäläisyyksiä ajatellutkaan, mutta tajusin tuossa että periaatteessa molemmat ovat herra Texaseja. Molemmat herrat (ainakin luulen niin) asuvat nimittäin sielä. Hurr. Olikohan tämä nyt suuri virhe?!

Ainiin, kirjoitin yhdelle uudelle tyypille. Jänskää.

Rousi

maanantai 18. kesäkuuta 2012

Texas.

   Koska uusia kirjeitä en ole saanut, päätin kertoa teille muutamalla sanalla Mr. Texasista.

Herra on syvällinen kaveri, joka miettii maailman menoa, syvällisiä juttuja, eikä luota ihmisiin. Hänellä on pieni tytär, josta hän ei sen enempää kirjeessään kerro, muuta kuin että tytär on hänelle kaikki kaikessa. -Tietenkin. Hän kuvailee minua yhden kirjeen perusteella tyyppinä, jonka kanssa on varmasti hyvä olla ja että olen maanläheinen, ikäistäni vanhemmalta vaikuttava tyyppi. Outoa? Kyllä.

 Yli puoli kirjettä menee hänen pohdintaansa ihmisten luottamisesta, jees, tykkään mietiskelijöistä.
Better safe than sorry, and in that case i'd rather be safe. Hän sanoo.

Tyyppi kyselee paljon, eli tekee kirjeeseen vastaamisesta helppoa. Hänellä taitaa olla siis useampia kirjetovereita! Lopussa hän kertoo olevansa lojaali, luotettava herra, pyytäen minua kysymään mitä vain. Kunhan laitan kuvani mukaan.....

 Viimeisimmät jutut, kuten kirjeeni tuoksu pisti minut hieman hämilleni. Mitä tämä on?! Noh, ehkä seuraava kirje kertoo tyypistä enemmän? Ylittikö hän rajan? Hmh.

 Onko myös normaalia, että hän pyytää jonkun ystäväni kirjoittamaan kaverilleen?


keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Postoffice, home, Postoffice, home

     Heivaan. 

 Kirjoittaminen on syystä jos toisestakin vähän jäänyt. Kirjeitä on lähetetty puolin ja toisin, niin Mr. Texasin kuin Mr.Coloradonkin kanssa. Molemmat herrat on tosi mukavia, mutta Coloradon kanssa tunsin jollain tapaa oloni helpoksi. Texas taas on syvällinen, mietteliäs ja tunteellinen tyyppi. Kirjoittaminen hänelle on hieman takkuavaa, mutta aion silti jatkaa. Molemmissa tyypeissä on samanlaisia piirteitä: halu miellyttää. Halu tehdä toisen olo paremmaksi. Pakko kysyä molemmilta, että miksi? Heillä on varmasti sielä isommat ongelmat kuin minulla täällä ja taatusti tarvitsevat itse piristystä enemmän kuin minä. 
  Eilen taas juoksin väliä koti-posti-koti, mutta mitään ei ollu tullut. Aion  käydä tänään uudestaan. Se tunne on sanoin kuvaamattoman jännittävä, kun postin työntekijä ottaa kirjepinon käteensä ja plaraa niitä aikansa etsien juuri sitä yhtä ja ainutta kirjettä. Kaiken kruunaa se, että kirje lämmittää hetken päästä sormenpäitä. Minut valtasi molempien herrojen kirjeiden kohdalla lämmin tunne, koko kroppa oli helpottunut. En malta odottaa seuraavia kirjeitä, suorastaan kaipaan niitä!

Tässä muutama katkelma Mr. Texasin kirjeestä:

'I hope that you are doing OK. And if this letter reaches you at a bad time, I hope it changes your mood and brings a smile to your face.'

'Oh yea your letter smelled good.'

Viimeisen lauseen kohdalla, olin hetken, että WTF. Kirjeesi tuoksui hyvälle? No ei kai siinä sitten. Hetken olin, että tyyppi on joku hyypiö. Kumma tyyppi, outoja juttuja. Luin kirjeen uudestaan ja uudestaan, kunnes aloin pitämään tyypin tavasta kirjoittaa. Asiallisesti, mutta värittäen yli rajojen. Jees. Tästä on hyvä jatkaa!!

perjantai 25. toukokuuta 2012

Letter

            Kirje vihdoin vastaanotettu. Kerkesin jo huolestua, kävin viime viikolla jo kyselemässä postista josko kirje olis saapunut. Harmikseni ei ollut. Tänään koetin onneani uudestaan ja aah, siellä se oli, odottamassa mua! Olin onnesta soikeana, vähintäänkin. Miten yksi kirje, yksi vain, voi tehdä noin hyvän mielen? Kirje joltain, jota en edes tunne. Joltain, joka on vankilassa tuhansien ja tuhansien kilometrien päässä....?
            Mr. Colorado vaikuttaa varsin mukavalta tyypiltä, joka toden totta sai mut hymyilemään. Tunneiksi! (Lupasi 'esittelyssä' saavansa kenet vaan hymyilemään!) Tyyppi on matkustellut ympäriinsä Eurooppaa, uskomatonta mutta totta! Suomalainen kirjekaveri on kuulemma tosi cool. Hänen sanoin:

'First allow me to say how cool it is to have someone from Finland writing me..'


            Meillä on Coloradon kanssa paljon yhteistä, siksi kirjoittaminen varmaan onkin tosi helppoa. Tunne on, kuin olis tuntenut sällin aina. Ihana tyyppi, mahtava huumorintaju välittyy pelkästä tavasta kirjoittaa. Kaikista ihanin kohta oli kirjeen loppu, jossa hän kirjoitti näin:

'But I think I'll end this letter for now, take care and be safe...'

            Tää tyyppi oikeesti sai mut hymyilemään monen tunnin ajaksi. Yksi paperi. Aah.